021-36201946
091223075224
info@persianrack.com

15 نکته مهم قبل از خرید سیستم قفسه بندی که باید بدانید

advanced divider
فهرست مطالب

بهترین روش انبارداری

در اینجا 15 دلیل برای دقت در خرید سیستم قفسه بندی انبار آورده شده است.
خرید یک سیستم قفسه ذخیره سازی مناسب برای شرایط محیطی و جریان مطلوب، مستلزم در نظر گرفتن چندین عامل است که مستقیماً با دستیابی به عملکرد بهتر مرتبط است. با توجه به اهمیت فراوان نوع قفسه های نصب شده در سوله ها و صنایع و انبارها و فروشگاه ها، دانستن این عوامل می تواند شرایط را برای انتخاب بهترین گزینه فراهم کند. پرشین راک؛ تولید کننده انواع قفسه های ذخیره سازی به 10 فاکتور مهمی که در هنگام خرید سیستم قفسه ای باید در نظر گرفته شود اشاره خواهد کرد.

خرید سیستم قفسه بندی انبار بر اساس سایز سوله

یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین عواملی که در انتخاب بهترین روش انبارداری سیستم قفسه بندی فلزی باید مورد توجه قرار گیرد، وضعیت محل نصب آن است. به عنوان مثال، اگر یک انبار صنعتی محدود به فضایی با تعداد محصولات زیاد است، بهتر است به دنبال قفسه هایی باشید که فضای خالی و راهروها را تا حد امکان حذف کنند. یکی از بهترین نمونه ها در این مورد، سیستم قرار دادن راهروهای باریک است.

پیشنهاد برای مطالعه:انتخاب بهترین قفسه فلزی انبار

سیستم های ذخیره سازی را بر اساس نوع محصول خریداری کنید

از دیگر موارد مهم در این زمینه می توان به نوع اجناس اشاره کرد که در انتخاب قفسه های مختلف اهمیت زیادی دارد. با توجه به تنوع بسیار زیاد سیستم های قفسه بندی و تفاوت در ساختار آنها، باید بتوانید گزینه هایی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با شکل، اندازه و ابعاد کالا دارند.
به عنوان مثال، اگر به دنبال خرید یک سیستم ذخیره سازی برای یک کارخانه خودرو یا لاستیک هستید، استفاده از پالت لاستیکی ممکن است انتخاب خوبی برای این منظور باشد. از طرفی اگر کالا به صورت رول نگهداری شود، انتخاب قفسه های شانه ای انتخاب خوبی خواهد بود.

توجه به استحکام سیستم قفسه بندی انبار

طبق استانداردهای قفسه بندی انبار، وزن کالاهای قرار گرفته در ردیف ها و طبقات مختلف قفسه ها باید با استحکام و دوام سازه سازگار باشد. نوع متریال و فلز به کار رفته برای بدنه و سایر قطعات نصب شده در قسمت های مختلف سازه راک باید از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و انعطاف پذیری آن در حد استاندارد باشد.
علاوه بر مقاومت و استحکام در برابر وزن محصول و شرایط محیطی، سیستم‌های ذخیره‌سازی را خریداری کنید که در صورت تماس با مواد خورنده و رطوبت، کیفیت را تحت تأثیر قرار ندهند.

خرید سیستم قفسه بندی انبار بر اساس سایز سوله

مورد دیگرکه در انتخاب قفسه فلزی باید مورد توجه قرار گیرد، وضعیت محل نصب آن است. به عنوان مثال، اگر یک انبار صنعتی محدود به فضایی با تعداد محصولات زیاد است، بهتر است به دنبال قفسه هایی باشید که فضای خالی و راهروها را تا حد امکان حذف کنند. یکی از بهترین نمونه ها در این مورد، سیستم قرار دادن راهروهای باریک است.

سیستم های ذخیره سازی را بر اساس نوع محصول خریداری کنید

از دیگر موارد مهم در این زمینه می توان به نوع اجناس اشاره کرد که در انتخاب قفسه های مختلف اهمیت زیادی دارد. با توجه به تنوع بسیار زیاد سیستم های قفسه بندی و تفاوت در ساختار آنها، باید بتوانید گزینه هایی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با شکل، اندازه و ابعاد کالا دارند.
به عنوان مثال، اگر به دنبال خرید یک سیستم ذخیره سازی برای یک کارخانه خودرو یا لاستیک هستید، استفاده از پالت لاستیکی ممکن است انتخاب خوبی برای این منظور باشد. از طرفی اگر کالا به صورت رول نگهداری شود، انتخاب قفسه های شانه ای انتخاب خوبی خواهد بود.

توجه به استحکام سیستم قفسه بندی انبار

طبق استانداردهای قفسه بندی انبار، وزن کالاهای قرار گرفته در ردیف ها و طبقات مختلف قفسه ها باید با استحکام و دوام سازه سازگار باشد. نوع متریال و فلز به کار رفته برای بدنه و سایر قطعات نصب شده در قسمت های مختلف سازه رک باید از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و انعطاف پذیری آن در حد استاندارد باشد.
علاوه بر مقاومت و استحکام در برابر وزن محصول و شرایط محیطی، سیستم‌های ذخیره‌سازی را خریداری کنید که در صورت تماس با مواد خورنده و رطوبت، کیفیت را تحت تأثیر قرار ندهند. رعایت نکردن این مورد می تواند باعث آسیب قابل توجهی شود، زیرا سازه های زنگ زده در برابر ضربه مقاوم نیستند و احتمال متلاشی شدن وجود دارد.باعث آسیب قابل توجهی شود، زیرا سازه های زنگ زده در برابر ضربه مقاوم نیستند و احتمال متلاشی شدن وجود دارد.

قیمت قفسه فلزی فروشگاهی

بهترین روش انبارداری

مدیریت موجودی در انبارداری

در بهترین روش انبارداری قطعاً مدیریت بهینه موجودی باید مورد توجه شما قرار گیرد. مدیریت موجودی در انبارداری به شما کمک می‌کند که کنترل بیشتری روی محصولات و کالاها داشته باشید و از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. همچنین بهبود مدیریت موجودی انبار می‌تواند صرفه‌جویی چشمگیری در زمان کند.

این روش باعث افزایش فروش شما نیز میشود؛ چراکه مدیریت موجودی در فرایند انبارداری باعث میشود شما محصولات پرفروش را شناسایی کرده و تغییرات لازم را در فرایند تأمین یا تولید محصولات اعمال کنید.

انعطاف پذیری سیستم کمد لباس با توجه به شرایط

در سوله ها و انبارهای صنعتی و هایپر مارکت ها تغییرات از نظر متریال، سایز و ابعاد می تواند در طول زمان با انواع کالا مواجه شود. با توجه به هزینه نسبتاً بالایی که برای خرید سیستم قفسه انباری لازم است، بهترین گزینه خرید قفسه هایی است که با شرایط مختلف سازگار باشد. به عبارت دیگر قفسه هایی را انتخاب کنید که ارتفاع کف و عمق ردیف ها قابل تغییر و تنظیم با توجه به نوع محصول باشد.
از نمونه های کاربردی در این زمینه می توان به قفسه های مشبک اشاره کرد که قابل استفاده در فروشگاه های خانگی، فروشگاه ها و حتی در بخش های صنعتی می باشد. ارتفاع این قفسه ها بر اساس سایز و ابعاد محصول به راحتی قابل تنظیم بوده و با توجه به شرایط قابل تنظیم است.

خرید سیستم قفسه بندی صنعتی بستگی به طرح دارد

ماشین آلات صنعتی مانند لیفتراک برای سهولت در جابجایی کالا و قرار دادن آنها در ردیف ها و طبقات مختلف استفاده می شود. به یاد داشته باشید که قبل از خرید یک سیستم ذخیره سازی، باید به نوع ماشین آلات موجود توجه کنید و بنابراین باید گزینه مناسب را خریداری کنید. به عنوان مثال ممکن است به دلایل مختلف لیفتراک در انبار مورد نظر موجود نباشد. در این مورد، شما باید گزینه هایی مانند قرار دادن کالاها و تابلوهای برق که توسط اپراتور انسانی اداره می شود را خریداری کنید.

 ارتفاع انبار

یکی از مهم ترین دلایل بی نظمی انبار، چیدمان اقلام در طبقات مختلف و استفاده بهینه از فضای کف تا سقف است. اما مهمتر از همه، شما باید بتوانید قفسه مناسبی را برای ارتفاع انبار یا ایوان انتخاب کنید. در صورتی که ایوان مورد نظر بسیار مرتفع باشد، ارزش خرید قفسه های پالت راک را دارد و می توانید از فضای ذخیره سازی نهایت استفاده را ببرید.

سیستم قفسه بندی را بر اساس هدف خریداری کنید

قبل از انتخاب قفسه، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه اهدافی از راه اندازی انبار و سوله خود دارید. آیا هدف فقط ساماندهی کالا است یا می خواهید واحدهای کنترلی را در سوله اجرا کنید؟ برای درک بهتر مشکل مثالی در این زمینه می زنیم. در برخی از انبارها به دلایل مختلف دفتر مدیریت انبار با حوزه تدارکات ادغام می شود. در این صورت می توانید قفسه های پیش ساخته بالکن یا نیم طبقه را انتخاب کنید. از سوی دیگر، اگر هدف فقط سازماندهی لباس است، می توانید سیستم های ذخیره سازی دیگری را خریداری کنید.

خرید قفسه فلزی
بهترین روش انبارداری

تمرکز بر تعمیر و نگهداری

یکی از اصلی‌ترین وظایف در روش‌های مختلف انبارداری، بررسی مستمر سیستم‌های قفسه‌بندی میباشد. احتمالا در انبارهای از خود قفسه‌های پالت راک استفاده می‌کنید؛ این قفسه‌های احتمال آسیب دیدگی بالایی در انبارهای صنعتی دارد و باید در هر زمانی سلامت آنها چک شود و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض قفسه راک انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد زمان مناسب برای تعویض یا تعمیر قفسه‌های راک، پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.

تأمین ایمنی انبار

افزایش ایمنی انبار وظیفه بعدی در بهترین روش انبارداری است که باید رعایت کنید. در صورت برقرار بودن امنیت در انبارهای صنعتی احتمال آسیب دیدگی محصولات، قفسه‌ها و کارکنان به صفر میرسد و این مورد هزینه‌های احتمالی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دسترسی آسان به کالا

قفسه های انبار بسته به نوع و محتوای کالا و همچنین تاریخ انقضا دارای مشخصات متفاوتی هستند. به همین دلیل، هنگام انتخاب و خرید هر قفسه ای توجه به نحوه چیدمان و نمایش کالا اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر کالا دارای تاریخ انقضا باشد، انتخاب قفسه های پالت انتخاب مناسبی نخواهد بود، زیرا سیستم سازماندهی کالا در داخل و خارج از آنها LIFO است. از طرفی انتخاب سیستم قفسه بندی خودکششی شرایط ایده آلی را برای جاگذاری و تخلیه این نوع کالاها فراهم می کند. در مثالی دیگر اگر هدف دخیره سازی ابزارآلات و چنین اجناسی است قفسه پیچ و مهره ای انباری را باید اولویت قرار داد.

خرید سیستم قفسه بندی با گارانتی

همانطور که در متن ذکر شد، کیفیت و جنس سازه، مقاومت و استحکام آن بسیار مهم است. بنابراین آگاهانه ترین راه حل خرید این قفسه ها از یک مرکز معتبر است که خدمات آن ها را پشتیبانی، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.گروه تولیدی صنایع فلزی پرشین راک یکی از موفق ترین تیم ها در این زمینه می باشد که سابقه ای منحصر به فرد در تولید انواع قفسه ها با مناسب ترین متریال برای کاربردهای مختلف میباشد.

مشاوره رایگان

برای ارتباط با تیم فنی و مشاوره گروه پرشین راک همین حالا اقدام کنید.


تماس با کارشناس

اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *