021-36201946
091223075224
info@persianrack.com

پر استفاده ترین قفسه برای انبار های صنعتی (+ قیمت و مزایا)

advanced divider
فهرست مطالب

در دنیای امروزی که حجم تولید و ذخیره‌سازی کالا به طور چشم‌گیر افزایش یافته، نیاز به سیستم‌های هوشمندانه و کارآمد ذخیره‌سازی اجتناب‌ناپذیر شده است. استفاده از قفسه برای انبار های صنعتی، به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارد به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در سلسله مراتب ذخیره‌سازی کالا در انبار به شمار می‌رود. در این مقاله به معرفی و بررسی انواع و ویژگی‌های این قفسه‌ها می‌پردازیم پس تا آخر با ما همراه باشید.

قفسه صنعتی انبار چیست؟

قفسه انباری صنعتی یک ساختار فلزی است که برای مدیریت و ذخیره‌سازی بهینه کالاها در انبارهای صنعتی استفاده می‌شود. این قفسه‌ها به صورت تخصصی برای ذخیره‌سازی کالا طراحی شده‌اند و در دو حالت ایستا و متحرک وجود دارند. از آن جهت که انبار‌های صنعتی محدود هستند استفاده از سیستم قفسه برای انباری صنعتی مناسب، به افزایش بهره‌وری و ذخیره‌سازی کالا در انبار کمک زیادی می‌کند.

انواع قفسه برای انبار های صنعتی

قفسه‌های فلزی صنعتی راک

قفسه صنعتی راک یکی از قوی ترین، و مستحکم ترین انواع قفسه فلزی است که می‌توانید برای انبار خود تهیه کنید. این قفسه برای انبار صنعتی می تواند تا وزن های نسبتا بالایی را تحمل کند.

قفسه بندی پانل راک

قفسه بندی پانل راک برای نگهداری مواد اولیه و محصولات با حجم متوسط و نیمه سنگین در انبارهای مرتفع که با نیروی انسانی و دستی بارگذاری می‌گردد، طراحی شده است. برای  مثال قفسه فلزی راک دو عمقی یکی از این قفسه‌هاست.

قفسه بندی انبار ریلی

این قفسه ها جهت بارهای پر حجم با وزن متوسط یا نیمه سنگین با قابلیت بارگذاری دستی طراحی شده‌اند. همچنین قفسه انبار ریلی با نام قفسه صنعتی انبار متحرک نیز شناخته می‌شود.

قفسه بندی انبار درایوین راک

نام دیگر آن قفسه بندی خود راهرو می‌باشد،این مدل قفسه دارای تونل هایی که لیفتراک به راحتی از بین قفسه ها بار را جابجا کندو راه روهای اضافی در این سیستم حذف میشوند.

قفسه بندی انبار سرد خانه

همانطور که از نام آن مشخص است جهت استفاده در سردخانه طراحی شده‌اند و جابجایی و جای‌گذاری مواد به صورت دستی در آن‌ها انجام می‌شود.

مزایای قفسه بندی صنعتی انبار

استفاده از قفسه برای انبار های صنعتی یکی از مهم‌ترین ابزارهای انبارداری است که به عنوان یک راه حل کارآمد برای نگهداری و مرتب‌سازی کالاها و محصولات در انبارها استفاده می‌شود. مزایای استفاده از قفسه برای انباری صنعتی عبارتند از:

بهبود سازماندهی

قفسه‌بندی محصولات در فضای انبار به شما کمک می‌کند تا فضای انبار را به بهترین شکل ممکن سازماندهی کنید. این کار، نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که محصولات را به راحتی پیدا کنید، بلکه همچنین به شما اجازه می‌دهد تا فضای انبار را به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنید.

کاهش خطاها

قفسه بندی انبار به شما این امکان را می‌دهد که محصولات خود را در مکان‌های خاصی ذخیره کنید و به صورت دقیق نگهداری کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا از اشتباهات و خطاهای مرتبط با سازماندهی اشیاء در فضای انبار جلوگیری کنید.

افزایش ایمنی

حفظ ایمنی انبار از سخت‌ترین کارهای انبارداری است که امکان نگه داری و ذخیره محصولات در محیطی امن و استاندارد، توسط قفسه صنعی انبار فراهم می‌شود. این کار به شما اجازه می‌دهد تا از خطرات مرتبط با نگهداری و ذخیره‌سازی اجناس در فضای انبار جلوگیری کنید و محصولات خود را در محیطی ایمن نگهداری کنید.

افزایش بهره‌وری

قفسه صنعتی انبار به شما اجازه می‌دهد تا اجناس و محصولات خود را در فضای انبار به بهترین شکل ممکن قرار دهید. این به شما این امکان را می‌دهد که محصولات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنید، بهبود کیفیت محصولات را تضمین کنید و بهره‌وری را افزایش دهید.

قفسه برای انبار های صنعتی

انواع مدل های قفسه بندی صنعتی برای انبار

سیستم‌های قفسه‌بندی فلزی انواع مختلفی دارند که عبارت اند از:

  • قفسه بندی ثابت  (Static)
  • قفسه بندی پویا (Dynamic)
  • انبار تمام اتوماتیک (Automatic)
  • قفسه بندی فروشگاهی
  • سازه های فلزی پیش ساخته
  • ظرف های نگهداری مواد و کالاها
  • تجهیزات بارگذاری و باربرداری
  • سیستم های مخصوص انتقال مواد و کالاها

قفسه بندی ثابت صنعتی

سیستم قفسه‌بندی استاتیک، یک سیستم ذخیره‌سازی بدون پیچ و مهره است، طراحی سبک وزن و اقتصادی، آن را برای ذخیره‌سازی با وزن سبک تا متوسط   مناسب می‌سازد.

پیشنهاد برای استفاده از این مدل قفسه:

  • ذخیره سازی پوشاک و پوشاک
  • انبارهای ثابت و اداری
  • ذخیره سازی پرونده، فایل و اسناد
  • محصولات و نرم افزارهای رایانه‌ای

قفسه صنعتی انبار ثابت برای دوام ساخته شده است نه برای تعویض. این سیستم قفسه بندی برای سازگاری با نیازهای در حال تغییر شما ایجاد شده است تا با تکامل نیازهای فردی و صنعتی رشد کند.

قفسه پویا

قفسه بندی دینامیک سیستمی است که از ریل ها یا غلتک های شیبدار برای لغزاندن پالت ها یا جعبه ها به سمت محل چیدن استفاده می کند. قفسه‌های دینامیک که به عنوان قفسه‌بندی جریان گرانشی نیز شناخته می‌شوند، شامل سیستم‌های پس بک، سیستم‌های شاتل پالت و سیستم‌های زنده پالت می‌شوند. قفسه بندی دینامیک برای استفاده از فضای موجود، انعطاف پذیر و ایده آل است و آن را به سرمایه گذاری مقرون به صرفه برای صاحبان انبار تبدیل می کند.

در حالی که راه حل های ذخیره سازی استاندارد به طور کلی مقرون به صرفه تر هستند، آنها محدودیت هایی دارند. هنگامی که یک انبار به ظرفیت کامل خود فشار می آورد، قفسه بندی پویا ارزش افزوده ای را ارائه می دهد زیرا می توانید از فضا به طور موثرتری استفاده کنید. قفسه دینامیک یک سیستم کم تعمیر و کارایی بالا است که بهره وری را بهبود می بخشد، دسترسی را افزایش می دهد .

انبار تمام اتوماتیک

در واقع این سیستم قفسه بندی صنعتی، یک پالت راک مخصوص می باشد ک تحمل بسیار زیادی دارد و می تواند بارهای سقف و دیوار را تحمل کند. یکی از انواع انبارهای تمام اتوماتیک، انبار خود سوله است که از طریق آن می توان هزینه ساخت سوله برای نگهداری کالا و موجودی را کاهش داد. همچنین با استفاده از این انبار می توان از کل فضای ایجاد شده توسط قفسه های فلزی به عنوان انبار برای ذخیره سازی بهره برد.

قفسه صنعتی انبار

مراحل نصب قفسه برای انبار صنعتی

پیاده سازی یک سیستم قفسه بندی فلزی در یک مکان

شامل 4 مرحله است که توضیح هر یک از مراحل به شرح زیر می باشد.

  1. اندازه گیری ( کروکی برداری): بررسی و اندازه گیری مساحت مورد نظر برای قفسه بندی فلزی توسط مهندسین
  2. انتخاب قفسه: بعد از تعیین مساحت و ارتفاع محل مورد نظر از طریق اندازه گیری و تعیین نمودن اینکه نوع بارگذاری و بار برداری توسط ماشین یا انسان صورت خواهد گرفت؟ نوبت شما  برای انتخاب قفسه مورد نظرتان.
  3. آماده سازی قفسه: بعد از مرحله انتخاب، نوبت به مراحل برش، رنگ آمیزی و طراحی می شود.
  4. نصب قفسه بندی: بعد از تمام شدن ساخت و ساز و رنگ آمیزی، نوبت به آخرین مرحله می رسد. آخرین مرحله، نصب آن در محل مورد نظر مشتری توسط مسئولین می باشد.

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله شمارا با انواع، مزایا و مراحل نصب قفسه های انبار های صنعتی آشنا کنیم. بی‌شک نمی‌توان لزوم استفاده از این قفسه ها را انکار کرد و اگر برای کسب و کار خود نیاز به تجهیز یک انبار صنعتی دارید، باید به سراغ خرید ست قفسه های صنعتی بروید.

قفسه های صنعتی پرشین راک

پرشین راک به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین تولیدکنندگان قفسه های صنعتی با بیش از ۴۰ سال سابقه تولید قفسه های صنعتی و فروشگاهی، یکی از نام ها و برندهای پرآوازه در این حوزه است. خرید قفسه و تجهیزات فروشگاهی به صورت مستقیم از کارخانه باعث می شود که شما بتوانید قفسه ها را به قیمت منصفانه تری تهیه کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن 09123075224 تماس بگیرید.

 

اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات
14 پاسخ
    1. سلام خوشحالیم که مطالب ما تونسته کمکتون کنه ممنون از زمانی که برای مطالعه گذاشتید

    1. سلام جناب علیاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید و نقشه محیط برامون بفرستید تا رایگان طراحی قفسه مورد نطرتون انجام بدیم

  1. سلام وقت شما بخیر مطالب سایت مطالعه کردم بسیار جامع و کامل بود سوالی داشتم خدمتتون:
    بنده یک انبار ۳۰۰ متری لوله و اتصالات دارم، اگر بخوام سیستم قفسه بندی صنعتی اجرا کنم که طول هر قفسه ۶متر باشه ، ارتفاع دو متر و سه طبقه باشه . باید از چه نوع قفسه صنعتی سبک استفاده کنم یا قفسه سنگین ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید . نقشه مغازه و اطلاعات تماس هم براتون از طریق لینکی که گذاشتید ارسال کردم.
    حسین محمدی

    1. سلام جناب محمدی وقتتون بخیر ممنون از توجهتون.خوشحالیم سایت مارو انتخاب کردید.همکاران بعد از بررسی نقشه ارسالیتون برای طراحی و اعلام قیمت باهاتون تماس میگیرند

  2. سلام خسته نباشید برای خرید قفسه صنعتی انبار باید از طریق سایت اقدام کنم یا تماس بگیرم باهاتون؟

  3. سلام قفسه صنعتی انبار در تهران من میخام تهیه کنم
    انبارم ۳۰۰ متر هست برای لاستیک ماشین سنگین .میخاستم طراحی کنید برام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *