021-36201946
091223075224
info@persianrack.com

راه های افزایش فروش سوپرمارکت چیست؟

advanced divider
فهرست مطالب

در این بازار رقابتی، همیشه مغازه‌داران به دنبال افزایش فروش خود بوده‌اند و این مورد برای سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروش‌ها به دلیل سود پایین اجناس و اقلام، بیشتر حائز اهمیت است. همچنین با افزایش تعداد سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها همواره مسیر فروش، رقابتی‌تر شده است. از این رو افزایش فروش سوپرمارکت نسبت به قبل اهمیت بیشتری برای مغازه‌داران پیدا کرده است. در این مقاله از استراتژی فروش و راه های افزایش فروش مغازه خواهیم گفت که صاحبان مغازه می‌توانند از آن‌ها برای به ثمر رساندن این مهم استفاده کنند پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تکنیک‌های افزایش فروش سوپرمارکت چیست؟

برای افزایش فروش سوپرمارکت اغلب اوقات نیاز به عملکرد خاصی نیست و با تغییر در برخی از عملکرد‌های عادی یا اضافه کردن چند رویکرد ساده می‌توان مشتریان وفادار بیشتری را جذب نمود که در اینجا چند نمونه از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

افزایش دامنه و تنوع اقلام مورد نیاز مشتریان در سوپرمارکت

امروزه اغلب مردم به دنبال سریع‌ترین مسیر برای به دست آوردن و خرید اقلام مصرفی خود هستند. تنوع بالا محصولات و وجود انواع برندها، حق انتخاب بیشتر و بهتری را به مشتری می‌دهد و تجربه خرید بی‌نظیری را برای او رقم می‌زند. همچنین شما می‌توانید با درک و شناسایی برخی اقلام و اجناس ضروری، نیاز مشتری‌های خود را تامین کنید. در مثالی ساده یکی از نیاز‌های اساسی مردم نان است که امروزه با افزایش سطح دغه‌دغه‌مندی، خیلی از اوقات زمان کافی برای ایستادن  در صف‌های طولانی نانوایی را نیست، کافی است با آوردن روزانه چند نان تازه، نیاز این چنین مشتری‌های خود را برآورده کنید تا به مشتری‌های وفادار تبدیل شوند.

ایجاد تجربه جذاب برای مشتریان

محیط فیزیکی سوپرمارکت و فروشگاه می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری و در نهایت افزایش فروش سوپرمارکت داشته باشد. لذا نحوه چیدمان سوپرمارکت و رنگ قفسه سوپرمارکت باید به گونه‌ای باشد که محیط جذابی را برای مشتریان رقم بزند.

راه های افزایش فروش سوپرمارکت

بهینه سازی جایگاه محصولات

چیدمان دقیق محصولات در سوپرمارکت می‌تواند تاثیر قابل توجهی را بر افزایش فروش سوپرمارکت داشته باشد. اقلام پر تقاضا باید به صورت استراتژیک در معرض دید قرار بگیرند. علاوه‌بر این دسته‌بندی اقلام مشابه و مرتبط با یکدیگر موجب دسترسی آسان مشتری به آن‌ها می‌شود و تجربه خرید بی‌نظیری را برای مشتریان رقم می‌زند. همچنین چینش کالاها باید به گونه‌ای باشد که حین جست‌و‌جوی کالا دیگر اقلام مکمل دیده شوند تا مشتری را ترغیب به خرید یکباره بکند.

همکاری با مشاغل محلی

تعامل با مشاغل محلی یک رابطه دو سر برد است. بسیاری از مردم به دنبال خرید محصولات محلی مثل دوغ و ماست محلی هستند که سوپرمارکت‌ها می‌توانند این محصولات محلی را  به نمایش و به فروش برسانند و بدین وسیله مشتریانی را که پیرو این محصولات سالم هستند را جذب کنند.

قیمت گذاری رقابتی روی برخی اجناس

قیمت گذاری روی برخی محصولات مثل حبوبات و … می‌تواند به صورت رقابتی انجام شود. شما می‌توانید با شناسایی این اقلام محصولات و ارائه یک قیمت رقابتی مناسب، فروش این چنین محصولات را بالا ببرید که در نتیجه به افزایش فروش سوپرمارکت منجر می‌شود.

راهنمایی کردن مشتری

در فروشندگی همیشه اصل راهنمایی کردن یکی از اساسی‌ترین راهکار‌های فروش بوده است. با توضیح در مورد برخی محصولات یا کمک به مشتری برای خرید آسان‌تر و سریع‌تر، می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

برخورد مناسب با مشتری

برخورد مناسب با روی باز و خوش با مشتری همیشه در جذب مشتریان وفادار تاثیر داشته است لذا کافی است با مشتریان به صورت خوش‌رویانه تعامل کنید تا آن‌ها را به وفادارترین مشتریان خود تبدیل کنید.

افزایش فروش سوپرمارکت

استفاده از محیط بیرون مغازه برای جذب مشتری

سعی کنید برخی از اجناس را در بیرون از مغازه به نمایش بگذارید. این کار کمک می‌کند تا مغازه شما در دیدرس قرار بگیرد و مشتریان گذری را وجود دکان شما مطلع کند. همچنین استفاده از تابلو‌های ال ای دی نیز کمک بسیاری به دانستن وجود مغازه شما می‌کند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد راه های افزایش فروش سوپرمارکت صحبت کردیم و بیان کردیم که برای فروش بیشتر نیاز به در پیش گرفتن عملکرد خاصی نیست و با چند رویکرد ساده مثل برخورد مناسب با مشتری، راهنمایی کردن مشتری، تنوع بالای محصولات و همکاری با مشاغل محلی و … می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. همچنین گفتیم چینش صحیح محصولات در قفسه فروشگاهی، دسترسی را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند. علاوه‌بر این چینش قفسه سوپرماکت در مغازه به صورت صحیح، محیط فیزیکی دل نشینی را برای مشتریان رقم می‌زند.

در این راستا، “پرشین راک” به عنوان یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان برجسته قفسه‌های فروشگاهی، با درک این مهم، ارائه‌دهنده‌ی انواع قفسه‌های با کیفیت و زیبا با تنوع رنگی گسترده است. پرشین راک با تکیه بر دانش و تجربه خود در زمینه‌ی طراحی و تولید قفسه‌های فروشگاهی، قادر است پاسخگوی نیازهای متنوع فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف باشد. با انتخاب محصولات پرشین راک، می‌توانید اطمینان داشته باشید که فضای فروشگاهی شما با استفاده از بهترین رنگ‌ها و طراحی‌ها، تجربه‌ای به یادماندنی برای مشتریان شما خلق خواهد کرد.

بسیار خرسندیم که تا آخر مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم نکات مفیدی را برای شما ارائه کرده باشیم. شما چه راه های افزایش فروش سوپرمارکت را می‌شناسید؟
در صورتی که که راهکار دیگری را می‌شناسید حتما برای ما کامنت کنید.

پرشین راک با سال‌ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما است. جهت طراحی و مشاوره رایگان می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید:

سوالات متداول

  • افزایش دامنه و تنوع اقلام مورد نیاز مشتریان در سوپرمارکت
  • ایجاد تجربه جذاب برای مشتریان
  • بهینه سازی جایگاه محصولات
  • همکاری با مشاغل محلی
  • قیمت گذاری رقابتی روی برخی اجناس
  • راهنمایی کردن مشتری
  • برخورد مناسب با مشتری
  • استفاده از محیط بیرون مغازه برای جذب مشتری
اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *