021-36201946
091223075224
info@persianrack.com

قفسه بندی فلزی انبار؛ معرفی محبوب‌ترین قفسه های فلزی انباری

advanced divider
فهرست مطالب

برای قفسه بندی فلزی انبار، مدل‌های مختلف قفسه وجود دارد که همه بسته به هدف و کاربری انبار، انتخاب می‌شوند. همچنین نوع کالا، وزن کالا، ابعاد کالا و ماشین آلات موجود در انبار نیز می‌توانند در انتخاب قفسه‌بندی مناسب تاثیر گذار باشند. در این به مقاله به بررسی انواع قفسه بندی فلزی و معرفی قفسه‌های فلزی مختلف می‌پردازیم.

نوع قفسه بندی فلزی انبار به عواملی مانند کسب‌وکار، بودجه و سازماندهی و جریان محصولات بستگی دارد. پیدا کردن قفسه انباری فلزی که به راحتی نصب می شود، بادوام است و مقداری انعطاف پذیری دارد، نباید فرآیندی خسته کننده باشد.

انواع قفسه‌ها برای قفسه بندی فلزی انبار

قفسه فلزی در سبک‌ها، طرح‌ها و ساخت‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین یافتن بهترین قفسه بندی فلزی انبار می‌تواند کار دشواری برای یک تجارت باشد. چند گزینه وجود دارد که استانداردهای صنعت در نظر گرفته می شوند.

در اینجا پنج نوع از محبوب ترین قفسه بندی فلزی انبار که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است. امروزه از این قفسه بندی فلزی در خرده فروشی‌ها و همچنین در طراحی انباری منزل استفاده می شود.

انواع قفسه های فلزی انباری

  1.  قفسه‌ فولادی
  2.  قفسه پرچ
  3.  قفسه سیمی
  4. قفسه فله
  5. قفسه بدون گیره

قفسه های فولادی

رایج ترین و محبوب ترین نوع قفسه بندی است، چه برای انبارها و چه برای خرده فروشی‌ها. به دلیل مواد ارزان قیمت، دوام قوی و قابلیت خرید، نو باشد یا استفاده شده، همچنان بار سنگینی از هر چیزی را که برای سازماندهی و نگهداری بدون خم شدن یا فرو ریختن نیاز دارید تحمل می کند.

قفسه بندی فلزی

قفسه فولادی در چه انبارهایی قابل استفاده است؟

سیستم‌های قفسه بندی فلزی انبار از جنس فولاد معمولاً برای محصولاتی که کوچک هستند یا دارای کارتن ذخیره‌سازی در انبار هستند، بهترین هستند. بیشتر به این دلیل که قفسه‌های فولادی را می‌توان به صورت واحدهای طبقه معمولی یا سیستم‌های قفسه‌بندی بلند برای انبارهای بزرگ‌تر سازمان‌دهی کرد. نه تنها این، بلکه مزیت دیگر قفسه بندی انبار فولادی قابل تنظیم و متنوع بودنش است.

هنگام انتخاب قفسه‌های فولادی، باید در نظر بگیرید که آیا سبک گیره را ترجیح می‌دهید یا تنظیم مهره و پیچ (کهنه‌تر) را. سبک گیره از گیره‌های فشرده‌سازی برای تنظیم ارتفاع قفسه‌ها استفاده می‌کند و در عین حال پایه‌ای محکم برای سنگین‌ترین مواد نیز ارائه می‌دهد. استفاده از  گیره‌ها راحت‌تر از سبک پیچ و مهره‌ای است که برای تنظیم به ابزار نیاز دارد.

قفسه بندی فلزی پرچی

در کنار قفسه های فولادی، قفسه‌های پرچ نیز به همان اندازه بادوام و همه کاره هستند. عدم نیاز به پیچ و مهره، باعث شده است تا قفسه‌بندی پرچی به یکی از آسان‌ترین سیستم‌های قفسه‌بندی انبار تبدیل شود که  سرعت و کارآمدی را برای انبارهای بزرگ به ارمغان می‌آورد.

همچنین عدم نیاز به پیچ و مهره در قفسه‌‌های پرچی، باعث شده است تا این نوع قفسه‌بندی به نوع بسیار رایج قفسه‌بندی برای انبارهایی تبدیل کند که می‌خواهند اشیاء سنگین‌تری را بسته به نوع قفسه‌بندی پرچ نگهداری کنند. قفسه‌های پرچ نیز تنظیمات بهتری نسبت به قفسه‌بندی‌های فولادی برای هر تعداد واحدی که نیاز دارید در کف انبار قرار دهید، دارد.

قفسه‌بندی سیمی

هنگامی که به دید بهتر قفسه‌ها و همچنین گردش هوا در واحدهای قفسه‌بندی مختلف نیاز دارید، قفسه‌بندی فلزی سیمی بهترین گزینه است. اگرچه قفسه‌بندی سیمی گاهی به اندازه قفسه‌های فولادی یا پرچ، بادوام و محکم نیست اما همچنان می‌تواند بدون اینکه به سرعت غیرقابل استفاده شود، کارآمد باشد.

صرف نظر از این، قفسه‌بندی سیمی به عنوان یکی از رایج‌ترین انواع قفسه‌بندی که انبارها می‌توانند از آن استفاده کنند در لیست قرار می‌گیرد به خصوص اگر به دید بهتر محصولات نیاز داشته باشند و گرد و غبار کمتری از واحدهای قفسه بندی جمع آوری شود.

این نوع قفسه فلزي انباري نیز یکی از انواع آسان‌تر واحدها برای مونتاژ در سریع‌ترین زمان ممکن برای انبارهای کوچک‌تر و بزرگ‌تر است.

قفسه‌بندی فله

علیرغم نامش،قفسه بندی فلزی قفسه‌های فله واقعاً «حجمه» نیست. در عوض، این یک قفسه فلزی انباری سبک است که به راحتی در فضاهای کوچک‌تر قرار می‌گیرد. این قفسه‌ فلزی برای انباری، بادوام است و به دلیل عدم نیاز به پیچ و مهره، برای استفاده یکبار مصرف آسان است. این انتخاب خوبی برای روی هم چیدن مواد است و حتی می‌تواند در مدل‌های قفسه‌های حجیم مجهز به چرخ‌کردن سیار باشد.

قفسه فلزی بدون گیره

قفسه‌بندی‌های بدون گیره مانند قفسه‌های Lozier S-Series “backroom محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این نوع قفسه بندی فلزی معمولاً با مهاربندی فولادی و تخته خرده چوب ساخته شده‌اند نصب این قفسه فلزی انباری آسان و بسیار متنوع است. قفسه‌های بدون گیره اگرچه سبک وزن هستند و نگهداری آن‌ها آسان است، اما بسته به واحد قفسه‌بندی دارند.

مزایای استفاده از قفسه انباری فلزی چیست؟

مزیت اصلی قفسه فلزی برای انباری، تحمل وزن چند برابری نسبت به قفسه‌های MDF و چوبی می‌باشد، که همین مقاومت بالای قفسه نسبت به بقیه باعث می‌شود که فاصله پایه‌ها یا همان ستون‌های قفسه از هم زیادتر بوده و فضای فروشگاه بازتر بنظر بیاید.
مورد بعدی هزینه قفسه هست که باعث می‌شود خریدار در قفسه فلزی هزینه کمتری را نسبت به بقیه قفسه‌ها متقبل شود (حدود 50 درصد هزینه کمتر نسبت به مابقی قفسه‌ها). مزیت دیگر، نصب سریع و داشتن یک قفسه تمام شده (منظور رنگ شده و آماده استفاده)

معایب قفسه فلزی چیست؟

این قفسه جز قفسه‌های شکیل و لوکس محسوب نمی‌شود و بسیار ساده است و درصورت گالوانیزه نبودن قفسه آب نباید به آن بخورد و در هنگام قرار‌گیری جنس، وزن کالا از تحمل وزن هر صفحه فراتر نرود.

نتیجه گیری

با انواع مدل قفسه فلزی برای انباری که می‌توان در قفسه بندی فلزی انبارها استفاده نمود آشنا شدیم. همانطور که گفتیم قفسه‌های فولادی به دلیل مقاومت و سول عمر بسیار بالایی که دارد، رایج‌ترین و محبوب‌ترین قفسه مورد استفاده در انباره است. علاوه‌بر این با قفسه های فلزی انباری از نوع پرچی، سیمی، فله و بدون گیره نیز آشنا شدیم که هر کدام ویژگی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده‌اند.

پرشین راک تولید کننده و عرضه کننده انواع قفسه صنعتی و فروشگاهی به ویژه قفسه پیچ و مهره ای انباری را شما را برای یک انتخاب عالی در جهت قفسه‌بندی انبار یاری می‌کند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کارآمد واقع شده باشد. ممنون می‌شویم که نظرتان را در مورد این مقاله و انواع قفسه انباری فلزی، با ما به اشتراک بگذارید.

جهت طراحی و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید:

پرشین راک مطلبی را درباره قفسه فلزی پیچ و مهره ای ارائه کرده است. جهت مطالعه لینک زیر را کلیک نمایید:

  1.  قفسه‌ فولادی
  2.  قفسه پرچ
  3.  قفسه سیمی
  4. قفسه فله
  5. قفسه بدون گیره
  • توان تحمل بار با وزن بالا (مزیت اصلی)
  • هزینه پایین‌تر نسبت به دیگر متریال‌ها
  • نصب سریع و آسان
اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات
4 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *