021-36201946
091223075224
info@persianrack.com

قفسه خود ایستا یک طرفه و دو طرفه؛ بررسی کامل مزایا و معایب

advanced divider
فهرست مطالب

قفسه خود ایستا در دو نوع یک قفسه خود ایستا یک طرفه و قفسه خود ایستا دو طرفه وجود دارد که نیاز به نصب ندارند و به صورت پایدار روی زمین قرار می‌گیرند. این قفسه‌ یکی از پرکاربردترین قفسه فروشگاهی است که در هر سوپرمارکت، فروشگاه و هایپرمارکتی پیدا می‌شود. در این مقاله قصد داریم با انواع این قفسه و مزایا و معایب آن آشنا شویم.

معرفی کلی قفسه فروشگاهی خود ایستا

همانطور که از نام آن پیداست، سیستم‌های قفسه‌ خود ایستا یا شلف استاتیک نوعی از قفسه سوپرمارکت هستند که در یک موقعیت تنظیم شده قرار می‌گیرند و در جای خود ثابت باقی می‌مانند تا ساختار و پایداری دائمی ایجاد کنند.

نصب قفسه‌های ثابت اغلب برای محیط های ذخیره سازی باز که دارای تعداد زیادی اقلام هستند که باید ذخیره شوند، مانند  کتابخانه‌ها  و انبارها انتخاب می‌شوند و البته این مدل از قفسه یکی پرمصرف‌ترین قفسه سوپرمارکت ها به علت نصب راحت که نیاز به پیچ و مهره یا جوش یا حتی نیروی انسانی زیادی نیست می‌باشد به همین دلیل در فروشگاه کوچک تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ قابل استفاده قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب قفسه خود ایستا چیست؟

مانند هر سیستم ذخیره سازی دیگری، قفسه های فروشگاهی خود ایستا دارای مزایا و معایبی هستنند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مزایای قفسه‌ خود ایستا

قفسه های خود ایستا معمولاً از استقامت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بار زیادی را تحمل کنند، بر خلاف سایر قفسه‌ها که معمولاً تحت بارهای سنگین ترک می‌خورند.

قفسه‌های خود ایستا یا استاتیک قابل تنظیم به راحتی توسط کارکنان خود قابل استفاده و تنظیم هستند. آن‌ها نیازی به متخصصان ندارند تا در نصب آن‌ها کمک کنند.

چیدمان چندگانه: قفسه خود ایستا را می‌توان به راحتی به چندین روش مرتب کرد. آن‌ها را می‌توان در راهروهای بلند یا کوتاه و همچنین می‌توان در سلول‌های U شکل مرتب کرد.

معایب قفسه خود ایستا

  • محدودیت فضا
    قفسه‌ فروشگاهی خود ایستا از فضا به اندازه ظرفیت بهینه خود استفاده نمی‌کند و از این رو در صورت وجود محدودیت فضا گزینه مناسبی نیست زیرا در غیر این صورت می‌تواند منجر به اتلاف فضا شود. در این حالت می‌توان قفسه سیار انتخاب کرد.
  • غیر قابل حمل
    قفسه خود ایستا، همانطور که از نامش پیداست برای جابجایی ساخته نشده است و از این رو خیلی قابل حمل نیست. در این مورد قفسه‌بندی سیار سودمند است. همچنین ابعاد آن پس از تعمیر قابل تغییر نیست.

قفسه خود ایستا فروشگاهی

انواع قفسه خود ایستا فروشگاهی

قفسه فروشگاهی خود ایستا یک طرفه

چیدمان محصولات در قفسه خود ایستا یک طرفه فقط در یک سمت صورت می‌گیرد. به همین خاطر بهترین مکان برای نصب آن‌ها کناره‌های فروشگاه یا کنج دیوارهاست.

نگاه کلی به قفسه فورشگاهی خود ایستا یک طرفه:

  • نصب این مدل بیشتر در گوشه فروشگاه یا جلو قفسه‌های دیگر است.
  • قابل تنظیم بودن ارتفاع طبقات
  • عرض استاندارد این طبقات بین 25 تا 50 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. همچنین امکان استفاده از عرض‌های متفاوت نیز وجود دارد
  • جنس این مدل قفسه‌ها از ورقه‌های گالوانیزه است.
  • در فروشگاه‌های متنوعی قابلیت استفاده دارند؛ البته نباید محصولات زیاد سنگین را روی آن‌ها قرار داد.
  • قفسه‌های خود ایستا یک طرفه فضای لازم برای نصب اکسسوری‌های اضافه مثل اتیکت قیمت، نرده و گارد محافظ و … را دارد.

قفسه های فروشگاهی دو طرفه خود ایستا

قفسه‌ دو طرفه فروشگاهی حالت پایدارتری نسبت به قفسه‌ یک طرفه دارد و محصولات بیشتری را در معرض نمایش قرار می‌دهد. فضای نصب این قفسه‌ها بخش‌های میانی فروشگاه خواهد بود. نصب قفسه‌های دو طرفه به آسانی صورت می‌گیرد و نیازی به پیچ و مهره یا تجهیزات به خصوصی ندارد و قابلیت‌های استفاده‌ فراوانی داشته و در فروشگاه‌های زیادی قابل استفاده است.

ارتفاع طبقات این قفسه‌ها از هر دو طرفه قابل تنظیم است. عرض استاندارد برای طبقه‌ها بین 25 تا 50 سانتی‌متر است. همچنین ممکن است از عرض‌های ناهمگون برای نمایش بهتر محصولات استفاده شود. همچنین فضای لازم برای نصب اکسسوری‌های اضافه را دارد.

رنگ قفسه‌ فروشگاهی یا قفسه جدید فروشگاهی بسته به سیلقه مشتریان و متناسب با طرح داخلی فروشگاه سفارش داده می شود.

نتیجه گیری

بدون شک قفسه خود ایستا یک طرفه و دو طرفه یکی از پر مصرف‌ترین قفسه‌های فروشگاهی به شمار می‌آیند. این قفسه‌ها به دلیل عدم نیاز به نصب برای محیط‌های باز بسیار مناسب هستند. از مزایا و معایب قفسه خود ایستا یک طرفه و دو طرفه گفتیم و آن‌ها را با هم مقایسه کردیم. قفسه دو طرفه فروشگاهی از حالت پایدارتری نسبت به قفسه یک طرفه دارد و حجم بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد.

از شما متشکریم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. ممنون می‌شویم که نظرتان را در مورد این قفسه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرشین راک تولید کننده و عرضه کننده انواع قفسه فروشگاهی و صنعتی با سال‌ها تجربه است. جهت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید:

  • قفسه خود ایستا یک طرفه
  • قفسه خود ایستا دو طرفه

مزایا:
قفسه های خود ایستا معمولاً از استقامت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بار زیادی را تحمل کنند، بر خلاف سایر قفسه‌ها که معمولاً تحت بارهای سنگین ترک می‌خورند. قفسه‌های خود ایستا یا استاتیک قابل تنظیم به راحتی توسط کارکنان خود قابل استفاده و تنظیم هستند. آن‌ها نیازی به متخصصان ندارند تا در نصب آن‌ها کمک کنند.

معایب:

  1. محدودیت فضا
    قفسه‌ فروشگاهی خود ایستا از فضا به اندازه ظرفیت بهینه خود استفاده نمی‌کند و از این رو در صورت وجود محدودیت فضا گزینه مناسبی نیست زیرا در غیر این صورت می‌تواند منجر به اتلاف فضا شود. در این حالت می‌توان قفسه سیار انتخاب کرد.
  2. غیر قابل حمل
    قفسه خود ایستا، همانطور که از نامش پیداست برای جابجایی ساخته نشده است و از این رو خیلی قابل حمل نیست. در این مورد قفسه‌بندی سیار سودمند است. همچنین ابعاد آن پس از تعمیر قابل تغییر نیست.
اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات
3 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *