021-36201946
091223075224
info@persianrack.com

راهنمای خرید قفسه فلزی: 11 نکته طلایی

advanced divider
فهرست مطالب

اگه دنبال قفسه‌ای برای سازماندهی بهتر اجناس، محصولات یا وسایلتون هستید، اینجا بهتون کمک می‌کنیم! خرید قفسه فلزی، یک راه عالی برای داشتن فضای مرتب و منظم برای نگهداری اجناستون هست. تو این راهنمای خرید قفسه فلزی با انواع مختلف قفسه‌های فلزی و مهم‌ترین نکات قبل از خرید این قفسه‌ها آشنا میشین و بهترین قفسه رو برای خودتون انتخاب می‌کنین.

قفسه فلزی چیست؟

قبل از خرید قفسه فلزی اول باید تعریف دقیقی از آن را بدانید. قفسه فلزی یکی از انواع قفسه‌های مورد استفاده تو سازماندهی و نگهداری اجناس و محصولات هست.

همونطور که از اسم این نوع قفسه‌ها پیداست، از جنس فلز هستن و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارن، در بسیاری از صنایع و محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرن. قفسه فلزی میتونه تو ابعاد و ارتفاع‌های مختلف طراحی بشه و برای انواع محیط‌ها و نیازهای مختلف مناسب باشه.

هر فردی ممکنه به دلایل مختلفی اقدام به خرید قفسه فلزی کنه مثلا برای قفسه بندی انبار، قفسه بندی فروشگاه و یا حتی قفسه بندی گلخانه خانگی. این به خاطر کاربرد‌های زیاد این نوع قفسه‌بندی هست. برخی از کاربردهای اصلی قفسه فلزی عبارتند از: انبارهای صنعتی، انبارهای خانگی، ادارات، کارگاه ها و کارخانه ها، آشپرخانه ها و…

اگه شماهم جزو همین دسته افراد هستید، قطعاٌ به این راهنمای خرید قفسه فلزی احتیاج دارید.

راهنمای خرید قفسه فلزی

مزایای قفسه فلزی چیست؟

قفسه‌های فلزی دارای مزایای فراوانی هستن که اون‌ها رو به یک گزینه مناسب برای سازماندهی و نگهداری اجناس تبدیل کردن. در ادامه به برخی از مزایای اصلی قفسه‌های فلزی اشاره خواهیم کرد که به شما در تصمیم‌گیری برای خرید قفسه فلزی کمک می‌کنن:

مقاومت بالا

قفسه‌های فلزی از جنس موادی مثل فولاد یا آلومینیوم ساخته میشن که بسیار مقاوم و پایدار هستن. این ویژگی باعث میشه قفسه فلزی توانایی تحمل وزن بالایی رو داشته باشه و به راحتی بتونه بارهای سنگین رو تحمل کنه.

دوام و طول عمر بیشتر

یکی از علل اصلی خرید قفسه فلزی داشتن ویژگی‌های ضدزنگ، ضدخش و مقاوم بودن در برابر ضربه‌هاست و دوام و طول عمر بیشتری نسبت به سایر نوع قفسه‌ها دارن. این به معنی صرفه‌جویی در هزینه تعمیر و نگهداری هست.

قابلیت حمل و نقل آسان

قفسه‌های فلزی دارای ساختار قابل جدا شدن هستن. این به معنی امکان جابه‌جایی و حمل و نقل آسان اون‌هاست. در صورت نیاز به تغییر محل قفسه‌ها یا جابه‌جایی اون‌ها به راحتی می‌توان این کار رو انجام داد.

بهره‌وری بیشتر از فضا

قفسه‌های فلزی به دلیل ساختاری کم حجم و سیستمی که امکان استفاده از ارتفاع فضا رو ممکن می‌کنه، بهره‌وری بیشتری از فضا ارائه میدن. به این ترتیب، با خرید قفسه فلزی میشه از فضای موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

راهنمای خرید قفسه فلزی

11 نکته طلایی در راهنمای خرید قفسه فلزی

می‌دونید که باید هر ریال از پولتون رو به بهترین شکل ممکن هزینه کنید تا بهترین بازدهی رو از بودجه‌تون دریافت کنید. درسته؟ دقیقا برای همین تصمیم گرفتیم این راهنمای خرید قفسه فلزی رو تهیه کنیم تا بهترین و مناسب‌ترین قفسه فلزی رو متناسب با استفاده و نیازتون انتخاب بکنید. اینجا مهم‌ترین نکات برای خرید بهترین قفسه فلزی رو بررسی میکنیم.

1. اندازه و ابعاد قفسه

یکی از نکات مهم موجود در این راهنمای خرید قفسه فلزی، اندازه و ابعاد اون هست. باید اندازه قفسه رو با دقت انتخاب کنید تا بیشترین استفاده رو از مساحت محل مورد نظرتون بکنید و همچنین برای اجناس یا محصولاتتون مناسب باشه. حتماً قبل از خرید، ابعاد محل نصب قفسه رو اندازه‌گیری کنید و با در نظر گرفتن این ابعاد، قفسه مناسب رو انتخاب کنید.

2. وزن بار قابل تحمل

در انتخاب قفسه فلزی مناسب، باید توجه کنید که قفسه تحمل وزن بار مورد نظر شما را داشته باشه. بررسی کنید که آیا قفسه مورد نظرتون قادر به تحمل وزن باری هست که قصد دارید داخل اون قرار بدید.

برای مثال، یکی از انواع قفسه‌های فلزی، قفسه‌های صنعتی یا راک هستن. قفسه صنعتی راک در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید میشه. شما باید با توجه به نوع محصولاتتون اقدام به خرید قفسه راک سنگین یا قفسه راک نیمه سنگین یا سبک بکنید.

3. سهولت در جابجایی

در صورتی که نیاز به جابجایی قفسه دارید، باید قفسه‌ای رو انتخاب کنید که به راحتی قابل جابجایی باشه. معمولاً قفسه‌هایی که دارای چرخ یا سیستم‌های حمل و نقل هستن، به شما این امکان رو میدن که به سادگی اون‌ها رو جابجا کنید. بنابراین، در هنگام خرید قفسه فلزی، به سهولت جابجایی قفسه توجه کنید.

4. طراحی و استحکام ساختاری

در انتخاب قفسه فلزی، به طراحی و استحکام ساختاری اون توجه کنید. قفسه‌ای که قصد خریدش رو دارید باید دارای ساختار مستحکمی باشه تا به خوبی قادر به تحمل وزن بار و فشار باشه. همچنین، طراحی اون باید مناسب با محصولات و محیط شما باشه تا به شما در سازماندهی اشیاء کمک کنه.

5. تعداد و نوع بخش‌بندی

تعداد و نوع بخش‌بندی قفسه هم در خرید اون مهم هست. باید قفسه‌ای رو انتخاب کنید که دارای تعداد بخش‌های کافی باشه تا بشه اشیاء رو به درستی داخل اون سازماندهی کرد. همچنین، نوع بخش‌بندی بسته به نیاز شما متفاوت هست. مثلاً اگه قصد دارید کتاب‌ها رو تو قفسه قرار بدید، بخش‌هایی با اندازه مناسب برای جاگیری کتاب‌ها باید در قفسه وجود داشته باشه.

6. قابلیت تنظیم ارتفاع

قبل از خرید قفسه فلزی باید به قابلیت تنظیم ارتفاع اون بر اساس نیازتون توجه کنید. این امکان به شما کمک می‌کنه تا ارتفاع طبقات مختلف قفسه رو  بر اساس نیازتون تنظیم کنید و بتونید اشیاء با ارتفاع‌های مختلف رو درون اون قرار بدید.

برای مثال قفسه پیچ و مهره‌ ای انباری که یکی از کاربردی‌ترین انواع قفسه فلزی به حساب میاد، به شما به سادگی امکان تنظیم ارتفاع طبقات رو میده.

راهنمای خرید قفسه فلزی

7. نوع پوشش سطح

در انتخاب قفسه فلزی، نوع پوشش سطح اون رو هم مورد توجه قرار بدید. برخی از قفسه‌ها دارای پوشش‌هایی هستن که ضد زنگ و ضد خش هستن و از طول عمر و استحکام بیشتری برخوردار هستن.

8. دسترسی آسان

به دسترسی آسان به اشیاء درون قفسه توجه کنید. مطمئن بشید که قفسه فلزی انتخابی به شما امکان می‌ده که به راحتی به اشیاء درون اون دسترسی پیدا کنید و بتونید اون‌ها رو به سادگی بردارید.

9. نصب و راه‌اندازی قفسه فلزی

هنگام خرید قفسه فلزی، نصب و راه‌اندازی اون رو در نظر بگیرید. برخی قفسه‌های فلزی به صورتی طراحی شدن که نصب اون‌ها به تخصص و ابزار خاصی نیاز نداره. اما نصب برخی از انواع قفسه فلزی رو باید به دست متخصصان سپرد.

10. ایمنی و استانداردها

قبل از خرید قفسه فلزی، مطمئن شید که شرکت مد نظر شما دارای استانداردهای بین‌المللی هست.

11. هزینه و بودجه

در انتخاب سیستم قفسه‌بندی، به قیمت قفسه فلزی مورد نیاز توجه کنید. این مورد به شما کمک میکنه که مدیریت دقیقی رو بودجه مالیتون داشته باشید.

طراحی قفسه های فلزی

جمع بندی

در راهنمای خرید قفسه فلزی، 11 نکته ضروری رو بررسی کردیم. انتخاب قفسه فلزی مناسب و با کیفیت می‌تونه به شما کمک کنه تا اشیاء مد نظرتون رو به صورت سازمان‌یافته و منظم در خانه، محل کار یا کارگاهتون نگهداری کنید. با رعایت این نکات، قفسه‌ای که نیاز‌های شما رو برآورده می‌کنه خریداری می‌کنید و مطمئن می‌شید که ریالی از پولتون هدر نرفته.

خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما و دیگران در بخش کامنت ها درمیان بزارید.

شرکت پرشین راک با افتخار با سابقه 40 سال فعالیت در تولید سیستم‌های قفسه‌بندی و همچنین قفسه فلزی، موفق به اخذ گواهینامه نظام مدیریت بر کیفیت براساس استاندارد ISO9001:2008 در زمینه‌ی طراحی، ساخت، فروش و نصب انواع سیستم‌های قفسه‌بندی و گواهی ایمنی کار OHSAS18001 شده است. 

جهت مشاوره و طراحی رایگان از طریق لینک زیر با ما تماس حاصل بگیرید:

پنج عامل تاثیر گذار بر قیمت قفسه فلزی فروشگاهی چیست؟ برای مطالعه این مطلب، لطفا از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

  • مقاومت بالا
  • دوام و طول عمر بیشتر
  • قابلیت حمل و نقل آسان
  • بهره‌وری بیشتر از فضا
اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *