021-36201946

آشنایی جامع با قفسه پانل راک، ویژگی‌ها و کاربردهای آن

advanced divider

فهرست مطالب

با توجه به گسترش روزانه صنایع مختلف نیاز به قفسه‌های ذخیره‌سازی مواد مختلف نیز افزایش ‌یافته است. قفسه پانل راک یک راهکار مناسب برای ذخیره‌سازی مواد با حجم سنگین بوده و به طور معمول در انبارهای مرکزی صنایع مختلف به کار گرفته خواهد شد. شاید سؤال اصلی شما این باشد که بیشترین کاربرد قفسه پانل راک در کجاست؟ با ما همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

اهمیت و کاربرد قفسه پانل راک چیست؟

سیستم‌های مختلف انبارداری در صنایع از بخش‌های متنوعی تشکیل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به یک سیستم انبارداری بهینه، نوع چیدمان قفسه‌ صنعتی راک در انبار است. هرساله کشورهای مختلفی به علت عدم استفاده از یک سیستم یکپارچه قفسه‌بندی دچار ضرر و زیان‌های مالی و جانی خواهند شد.

سیستم قفسه بندی پانل راک و قفسه بندی پالت راک جزو بهترین سیستم‌های قفسه‌بندی انبارها به شمار می‌آیند که در ادامه به اهمیت و کاربرد قفسه پانل راک خواهیم پرداخت.

سیستم قفسه راک پانل یک نوع سیستم قفسه‌بندی است که در بارگذاری مواد و اجناس به شکل انسانی و غیرخودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی قفسه‌بندی پانل راک از دو قسمت اصلی تشکیل شده است؛ قسمتی که مواد و اجناس بر روی آن قرار می‌گیرند که به نام پانل شناخته خواهد شد و قسمت عمودی که در واقع تشکیل‌دهنده ستون اصلی قفسه است.

قفسه پانل راک

قفسه پانل راک ساخته شده از آلومینیم

کاربردهای قفسه پانل راک چیست؟

قفسه پانل راک دارای ویژگی‌های خاصی است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. از قفسه‌های پانل راک می‌توان در انبارها برای لوازم، قطعات یدکی، ابزارآلات و انبارهای تولید میانی استفاده کرد. این قفسه‌ها برای بارهای حجیم و یا با وزن متوسط طراحی شده و قابلیت بارگیری دستی یا توسط لیفتراک مخصوص را دارند. قفسه‌بندی پانلی که در آن از قاب پیچ و مهره استفاده شده باشد بیشتر مخصوص ذخیره‌سازی اجناسی است که باید در ارتفاعی بالاتر از سطح عادی انبار نگهداری شوند.

شکل قفسه پانل راک به طور معمول متشکل از دو ستون اصلی و صفحاتی است که در میان این دو ستون به شکل مسطح و گاهی مورب قرار می‌گیرند. همین ترکیب خاص موجب می‌شود تا استقامت این نوع پنل نسبت به سایر سیستم‌های انبارداری بیشتر باشد. ستون‌ها و صفحات این قفسه‌ها در اندازه‌ها و با مواد مختلفی تولید می‌شوند.

طبقه‌بندی قفسه‌های پانل راک

همانند هر سیستم قفسه‌بندی دیگری، ‌سیستم قفسه بندی پانل راک نیز از اشکال و انواع مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به چند مورد از این طبقه‌بندی‌ها می‌پردازیم.

قفسه‌های پنل راک عمودی ثابت

قفسه‌های پانل راک عمودی – ثابت، ورق‌ها و پانل‌ها را در حالت عمودی نگه می‌دارند و فضای کمتری را نسبت به زمانی که ورق‌ها یا پانل‌ها به‌صورت افقی ذخیره می‌شوند، اشغال می‌کنند. قفسه‌ها دارای پایه‌هایی هستند که وسایل روی قفسه‌ها را در زمان نگهداری جدا و مرتب نگه می‌دارد و ارتفاع پایه‌ها قابل تنظیم نیست.

قفسه پانل راک قابل تنظیم عمودی

قفسه پانل با قابلیت تنظیم عمودی دارای پایه‌هایی هستند که اقلام روی قفسه‌ها را در حین نگهداری جدا نگه داشته و ارتفاع پایه‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم کرد که اندازه‌های مختلف پانل‌ها و ورق‌ها را در خود جای دهد.

قفسه پانل راک چند جهتی

قفسه‌های پنل راک چند جهتی را می‌توان به‌گونه‌ای پیکربندی کرد که ورق‌ها و پانل‌ها در یک موقعیت عمودی برای صرفه‌جویی در فضای کف یا در موقعیت افقی برای جلوگیری از تاب برداشتن مواد نازک ذخیره‌شده روی قفسه‌ها تنظیم شوند. قفسه‌ها دارای جداکننده‌هایی هستند که چندین جایگاه برای مرتب نگه‌داشتن اقلام روی قفسه‌ها ایجاد می‌کنند. تقسیم‌کننده‌ها دارای میله‌های متقاطع برای حمایت از اقلام روی قفسه‌ها هستند که در موقعیت افقی قرار دارند (موقعیت تقسیم‌کننده‌ها قابل تنظیم نیست).

قیمت قفسه پانل راک

یک انبار که در آن از پنل راک استفاده شده است.

سایز قفسه‌ پانل راک چگونه تعیین می‌شود؟

اندازه این سیستم قفسه پانل باتوجه به نیاز مشتری تعیین خواهد شد. به طبع در انبارهایی که نیازمند ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری هستند قفسه‌های پنل راک نیز باید در اندازه‌ای بزرگ‌تر ساخته شوند. قفسه‌های پیش‌ساخته پنل راک با طول و عرض‌های متفاوتی تهیه می‌شوند؛ از جمله  ۷۰ الی ۱۲۰ و ستون‌های این ساختارها معمولاً در اندازه‌های ۲ الی ۱۲ متری طراحی می‌شوند.

فایده سیستم قفسه پنل راک چیست؟

سیستم قفسه‌ راک پنل با توجه به ساختار ماژولار خود می‌تواند گزینه مناسب برای انبارهایی باشد که نیازمند یک سیستم طبقه‌بندی ثابت نیستند. در انبارهایی که امکان دارد با گذشت زمان نیاز به تغییر ساختار قفسه‌بندی و یا افزایش میزان قفسه‌ها وجود داشته باشد، سیستم پنل راک بهترین انتخاب خواهد بود. مزیت بعدی این سیستم امکان بارگذاری و همچنین برداشتن اجناس از تمامی سمت‌های قفسه‌بندی است. به این معنی که قفسه‌ها را می‌توان در میانه انبار مستقر کرد.

قفسه بندی پانل راک

بارگذاری قفسه‌ها با کمک لیفتراک

سخن پایانی

قفسه پانل راک باتوجه به ویژگی‌های جذاب، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های قفسه‌بندی در جهان است. هزینه پایین و همچنین سرعت نصب بالا جزو مواردی است که این سیستم قفسه‌بندی را از سایر موارد جدا می‌کند. با تهیه قفسه‌های پنل راک متناسب با سایر انبار خود می‌توانید نهایت بهره‌وری را از مجموعه انبارداری به دست بیاورید.

از شما ممنون هستیم که این مقاله را تا آخر مطالعه کردید و امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. ممنون می‌شویم نظراتتان را درباره این سیستم قفسه‌بندی برای ما کامنت کنید.

پرشین راک با سال‌ها تجربه در طراحی و ساخت قفسه صنعتی، فروشگاهی و … آماده ارائه خدمات به شماست. برای مشاوره رایگان کافی است با ما تماس حاصل فرمایید:

اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *