021-36201946

آشنایی با سیستم قفسه بندی بایگانی ریلی اداری

advanced divider

فهرست مطالب

وقتی حرف از قفسه‌ بندی بایگانی می‌شود شاید همه ما به یاد یک اتاق نیمه تاریک بایگانی و قفسه‌های شلوغ و درهمی می‌افتیم که یک پیرمرد سپید موی عینکی پشت میزی قدیمی با کوهی از پرونده در روی میز و اطراف خود نشسته و گاه‌وبیگاه که پرونده‌ای را از لابه‌لای قفسه‌های نامنظم آن بیرون می‌کشد ابری از غبار فضا را پر می‌کند و پیرمرد و ما را به سرفه کردن وامی دارد!

این یک تصویر نوستالژی و جالب از اتاق بایگانی است که شاید در پس ذهن همه ما وجود داشته باشد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در همه ابعاد، شاهد تولیدات نوظهور و کارآمد فراوانی هستیم که هر روز بیشتر از قبل به کمک ما می‌آیند و سختی‌ها را برایمان آسان می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع قفسه‌بندی بایگانی آشنا کنیم. پس در ادامه متن با ما همراه باشید.

چرا باید از قفسه بندی بایگانی استفاده کنیم؟

با اطمینان می‌توان گفت که بایگانی یکی از بهترین راه‌های ذخیره کردن اسناد است که تمام پرونده‌ها یا وسایل مورد نیاز شما را به شیوه‌ای معین سازماندهی کرده و دسترسی به آن را آسان می‌کند. قفسه‌ بندی بایگانی یکی از انواع سیستم‌های ذخیره‌سازی است که برای سازمان‌ها یا دفاتری که با پرونده‌های مختلف و کاغذبازی سر و کار دارند مورد نیاز است. مثل ادارات مالیات و دارایی، پست، دادگستری و موارد مشابه.

در هر یک از مراکز یک اتاق نیمه تاریک بالا اسناد و مدارک مهمی وجود دارند که نگهداری صحیح و ایمن آن‌ها برای مدت طولانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین برای دسترسی سریع و آسان به اسناد باید راهکار ساده‌ای وجود داشته باشد تا مجبور نشویم برای پیدا کردن یک سند یا وسیله مدت‌ها بین کوهی از پرونده یا اشیا وقت بگذاریم.

در قدیم انواع قفسه‌های ثابت در جنس و طرح‌های مختلف در بازار وجود داشت که تا حدودی نیاز مشتریان را برطرف می‌کرد. اما امروزه تنوع در همه زمینه‌ها حرف اول را می‌زند و شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی نیز از این بازار رقابتی غافل نمانده و محصولات متنوع و جدیدی را به بازار عرضه کرده‌اند.

قفسه بندی بایگانی ریلی

انواع مختلف قفسه‌ بایگانی

همگی با قفسه‌ فلزی یا چوبی که از قدیم با اندازه‌، جنس و طرح‌های مختلف در بازار وجود داشته است آشنا هستیم. این قفسه‌ها معمولا به موازات هم و با یک فاصله ثابت از یکدیگر چیده می‌شوند که وسایل روی طبقات آن­‌ها قرار می‌گیرد.

برای دسترسی به هر یک از قسمت‌های بایگانی یا انبار، اگر جنس مورد نیاز، کمی بزرگ یا حجیم باشد فضای کم موجود بین ردیف قفسه‌ها، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل به وجود می‌آورد. اما امروزه نوع جدیدی از قفسه‌‌ بندی بایگانی که به قفسه ریلی معروف هستند که در شرکت‌ها و کارخانه‌ها به چشم می‌خورد که با توجه ‌به امکاناتی که در اختیار مشتریان قرار داده به محبوبیت خاصی دست ‌یافته است.

چرا قفسه ریلی محبوب شده است؟

این قفسه بایگانی ریلی می‌تواند کاملا چسبیده به هم و بدون فاصله، در اتاق یا انبار کنار هم قرار گیرد و با استفاده از اهرمی که روی درب آن‌ها طراحی شده، ریلی که در زیر قرار دارد را جلو و عقب برده و به این وسیله دسترسی به قسمت داخلی خود و همچنین تخلیه وسایل را بسیار آسان کند. ضمنا قفسه های بایگانی ریلی به دلیل قرارگیری تنگاتنگ، به فاصله بین قفسه‌ای نیاز ندارند و با این ترفند می‌توان مقدار بیشتری از وسایل را در فضای کمتر و با دسترسی آسان بایگانی کرده و در مساحت مورد استفاده نیز صرفه‌جویی کرد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع جدید قفسه‌ بندی بایگانی آشنا کنیم و از اهمیت قفسه بایگانی برای اداراتی که با انبوهی از کاغذ سر و کار دارند بسیار لازم و ضروری است. قفسه بایگانی ریلی یکی از قفسه‌های مناسب برای قفسه بندی بایگانی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته و به دلیلی خصوصیاتی که دارد دسترسی آسان‌تر به برگه‌ها را به ارمغان آورده است.

امیدواریم از این مقاله خوشتان آمده باشد. خوشحال می‌شویم نظراتتان را درباره این مقاله برای ما کامنت کنید.

تیم پرشین راک برای یافتن راه حل های ذخیره سازی برای کارخانه‌ها، انبارها، آماده مشاوره می‌باشد. تیم ما از طراحی تا نصب قفسه پیچ و مهره ای انباری و دیگر درخواست های شما اماده به فعالیت است. جهت طراحی و مشاوره رایگام با از طریق لینک زیر ما تماس حاصل فرمایید:

اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *