021-36201946

عوامل موثر در طراحی انباری منزل چیست؟

advanced divider

فهرست مطالب

آیا انباری شما هم به هم ریخته و آشفته است و برای پیدا کردن یک وسیله، باید همه انباری خود را زیر و رو کنید؟ قفسه‌بندی، در هر کجا یکی از اصلی‌ترین شیوه‌هایی است که به نظم دادن آن مکان کمک شایانی می‌کند. انباری نیز از این قاعده مستثنا نیست. می‌توانید با چند قفسه در سایزهای کوچک و بزرگ، طراحی انباری منزل خود  را زیبا و جذاب کنید و از فضایی که دارید نهایت استفاده را ببرید.

قفسه مناسب در طراحی انباری منزل چیست؟

قفسه انباری همان انتخاب درستی است که شما به دنبالش هستید. می‌توانید هم انباری خود را زیباتر کنید، هم همه چیز را راحت‌تر جایگذاری کنید و بعد با سهولت بیشتری پیدا کنید. به همین سادگی می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

طراحی انباری منزل ، به شما کمک می‌کند تا بتوانید از فضایی که دارید بیشترین استفاده را داشته باشید و به همه ابزارها و وسایلی که در انباری دارید، سر و سامان بدهید. آنچه در گام اول برای شما بیش از همه چیز اهمیت دارد این است که بدانید که چگونه انباری را قفسه‌بندی کنید.  با این کار می‌توانید بیشترین کاربری را داشته باشید.

طراحی انباری منزل

عوامل مهم در طراحی انباری منزل چیست؟

اگر طراحی انباری منزل اصولی و با توجه به عوامل مهم باشد، می‌توانید مطمئن باشید که هرگز دیگر با مشکل کمبود فضا روبرو نخواهید شد و انباری، محبوب‌ترین قسمت خانه‌ محسوب خواهد شد. عواملی که می‌توانند بر چیدمان و قفسه‌ بندی انباری تاثیر داشته باشند، به شرح زیر هستند:

بهره‌وری

زمانی که در صدد طراحی انباری هستید، اولین عاملی که باید به آن توجه کنید، کارایی انباری است. باید بدانید که قرار است چه استفاده‌ای از انباری داشته باشید و چه لوازمی را قرار است در آن جای دهید. به این ترتیب می‌توانید به بهترین شکل برنامه ریزی کنید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

ارتفاع قفسه

قفسه‌هایی که در انباری قرار می‌دهید، اغلب به صورت عمودی طراحی می‌شوند. همین امر باعث می‌شود تا مهم‌ترین عامل برای اندازه‌گیری، ارتفاع قفسه‌ها باشد. اگر سقف انباری شما بلند باشد، دیگر هیچ جای نگرانی نیست. اما انباری با سقف‌های کوچک هم اگر با قفسه‌های عمودی پر شوند، باز فضایی زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

می‌توانید هر طبقه را بسته به وسایلی که در آن قرار می‌دهید طراحی کنید. برای لوازم ریزتر و کوچک‌تر، قفسه‌های کوتاه‌تر و برای جای دادن وسایل بلندتر، طبقاتی با ارتفاعی بیشتر را باید در نظر داشته باشید.

ایمنی

فراموش نکنید که همیشه اول ایمنی بعد کار، اگر بتوانید ایمنی خود و اعضای خانواده خود را در نظر بگیرید، قطعا می‌توانید چیدمان بهتری داشته باشید. در طراحی انبار منزل تلاش کنید قفسه‌ها را به نحوی طراحی کنید که وقتی در کنار قفسه می‌ایستید به آن برخورد نکنید. این برخورد باعث می‌شود تا وسایل از درون قفسه‌ها به بیرون پرتاب شود و ایمنی شما را به خطر بیندازد.

استقامت

دقت کنید قرار است لوازمی را در انباری قرار دهید که شاید سنگین هستند یا قرار است چندین وسیله را با هم بر روی این قفسه‌ها بچینید. پس بهترین کار این است از قفسه‌هایی استفاده کنید که استقامت کافی داشته باشند. قفسه‌های فلزی مثل قفسه پیچ و مهره ای انباری بهترین گزینه برای شما هستند. قفسه‌بندی با این قفسه‌ها از محبوب‌ترین قفسه بندی فلزی انبار به شمار می‌آید.

قفسه بندی انباری باید بر اساس بهره‌وری باشد

قفسه فلزی مشبک

کلام پایانی

انباری‌ها همیشه مخزن اسرار وسایل خانه هستند. شما همه چیزهایی را که فعلا نمی‌خواهید یا شاید ظاهرشان برای دکوراسیون خانه جذاب نباشد را در انباری قرار می‌دهید، اما مسئله درست از جایی شروع می‌شود که قرار است یکی از این وسایل را از انباری پیدا کنید. در این صورت است همه معادلاتتان به هم خواهد ریخت.

طراحی انباری منزل اگر بر اساس قواعد باشد و اصولی انجام شود، به شما کمک خواهد کرد که از فضایی که دارید بیشترین استفاده را داشته باشید. علاوه بر آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، آنچه را که لازم است پیدا کنید. قفسه‌های فلزی خود را از محلی تهیه کنید که مطمئن باشید جنس مطلوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در آخر خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادهایتان را برای ما و دیگر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره رایگان جهت قفسه‌بندی انباری می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید:

  • بهره‌وری
  • ارتفاع قفسه
  • ایمنی
  • استقامت
اطلاعات نویسنده
advanced divider
جدید ترین مطالب
گالری تصاویر
دسته بندی محصولات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *